MOBILITY_C2

C2 – Teaching Learning Activity
STOKHOLM, SWEDEN
29th September – 5th October 2019


 Dear partners and visitors of the website. I will share with you the report that is written by Radina Todorova - 12th Grade student after the Training Mobility in Sweden.

 Разказът на Радина Тодорова - ученичка от 12-ти клас на ПМГ „Акад. Боян Петканчин“, участник в мобилността:
„В периода 30.09.2019г.- 04.10.2019г. взех участие в образователна мобилност в Mikael Elias Gymnasium, Klara Vastra Teoretiska- Стокхолм, Швеция по проект "Let’s Feel the Might of the European Cultural Historical Heritage" по проект на програма Еразъм+. 

 Участници в мобилността бяха Colegio Maravillas-Испания, Agrupamento de Escolas Rio Novo do Principe-Cacia-Португалия, Secondary Natural Sciences School „ Acad. Boyan Petkanchin“-България и Mikael Elias Gymnasium, Klara Vastra Teoretiska-Швеция, държавата домакин. 

 Темите, обвързани с дейностите, бяха насочени към културното и историческото наследство на страните, участващи в проекта. Бяха ни представени важни моменти и събития от историята и културата на страните. 

 Методите за провеждане на дейностите бяха разнообразни и съобразени с нашите интереси. Повечето дейности се провеждаха извън училището, а тези които се провеждаха в училището бяха под формата на игри, в които бяхме разделени на 5 групи по 4-6 души във всяка от тях. 

 Първият ден от мобилността в Швеция беше изцяло посветен на запознаване с участниците в проекта и особеностите на образователната шведска система. В 9:00 часа се събрахме в училището и бяхме приветствани от шведския директор. Бяхме разделени на групи, в които имаше хора от всяка националност и се включихме в дейности под формата на игра, чиято цел беше запознанство и сближаване с другите деца. В 10:30 бяхме поканени на така наречената шведска фика, където бяхме почерпени с кафе, чай и сладкиши. След това всяка нация изнесе презентация, която беше подготвила, с цел представяне на държавата си и имахме възможността да посетим няколко учебни часа, през които се запознахме с шведската образователна система. В 15:00 часа всички трябваше да отидем на пазар за продукти, с които после трябваше да сготвим вечеря. 

 На втория ден посетихме музея на науката и техниката, където ни бяха показани роботи с различни функции. Бяхме включени в игри. След като обядвахме в музея ни бяха представени технологии за виртуална реалност и много се забавлявахме. 

 На третия ден имахме организирана туристическа разходка из стария град на Стокхолм, където посетихме няколко известни забележителности, някои от които бяха къщи на учени. След това се качихме на лодка, с която стигнахме и посетихме музея Васа, който е построен около кораба Васа, известен с това, че на първото си плаване е бил на повърхността само 10 минути. 

 През четвъртия ден посетихме природо-историческия музей, където разгледахме различни експозиции и гледахме филм за океаните и морския живот. След това посетихме националния парк и бяхме разведени из ботаническата градина, където видяхме много нови, непознати за нас видове растения. 

 Последният ден се качихме на лодка, която ни откара до Skansen, където опознахме различни видове занаяти. Имахме възможността да видим как и къде са живели хората занаятчии в миналото, както и да разгледаме различните животни. В края на вечерта всички се събрахме в училището за прощална вечеря, на която се размениха подаръци между домакини и гости. 

 Моите впечатления за обученията и работния процес са положителни. Самите обучения, погледнати от страна на организация и подредба, бяха много добре изготвени и изключително добре структур. Обученията не бяха тежки и не претоварваха, бяха приятни и представени по иновативен начин, което поддържаше интереса ни. Работният процес протичаше изключително плавно и спокойно, което допринасяше към атмосферата по време на обученията. Свободното време, с което разполагахме беше може би най-хубавата част от деня, защото тогава имахме възможност да се опознаем по-добре, както със съучениците си, така и със семействата на кореспондентите си. 

 Участието ми в образователната мобилност в Швеция много промени гледната ми точка за живота и бита на другите страни от Европейския съюз. Развих своите умения за комуникация на английски език и се чувствам много по-уверена в това отношение. С помощта на проекта аз успях да направя сравнение между начина на живот на хората в България и този на хората в Швеция. Обогатих своята обща култура и създадох едни незабравими спомени. Запознах се с много нови хора и създадох приятелства, които ще бъдат вечни. 

Мобилността беше проведена на много високо ниво, което доказва успеха на проекта. Със своето участие в този проект аз подобрих своите умения в различни сфери на културата и вярвам, че те ще ми бъдат от изключително голяма полза в настоящето и в бъдещето.“

*   *   *
 „In the period 30.09.2019- 04.10.2019 i took part in an educational mobility in Mikael Elias Gymnasium, Klara Vastra Teoretiska- Stockholm, Sweden under the project "Let’s Feel the Might of the European Cultural Historical Heritage" under the project of the Erasmus+ program.

 Participants in the mobility were Colegio Maravillas- Spain, Agrupamento de Escolas Rio Novo do Principe-Cacia- Portugal, Secondary Natural Sciences School „ Acad. Boyan Petkanchin“- Bulgaria and Mikael Elias Gymnasium, Klara Vastra Teoretiska- Sweden, the host country.

 The activity-related topics focused on the cultural and historical heritage of the countries participating in the project. We were presented with parts of the history and culture of the countries.

 The methods of doing the activities were varied and depended on the type of activity we did. Most of the activities took place outside the school, while those in the school took the form of games in which we were divided into 5 groups of 4-6 people per group.

 The first day of the mobility in Sweden was entirely dedicated to getting to know the project participants and the Swedish educational system. At 9:00 we met at the school and were greeted by the Swedish principal. We were divided into groups where there were people of every nationality and we played games that aimed to get to know and get along with other children.At 10:30 we were invited to the so-called Swedish fika where we were served coffee, tea and sweets. Afterwards, each nation gave a presentation that they had prepared to present their country and we had the opportunity to visit several classes during which we were introduced to the Swedish educational system. At 3:00 pm we all had to go to the store for products that we then had to make dinner with.

 On the second day we visited the Museum of Science and Technology, where we saw many different robots and played games. After having lunch at the museum we went to the so-called virtual reality and had a lot of fun. At 16:30 we had free time and some of the students went to Westfield Mall, also known as Scandinavian Mall.

 On the third day we had a guided tour of Stockholm's old town, where we visited several famous sights, some of which were scientists' houses. We then got on a boat that took us to visit the Vasa Museum, which was built around the Vasa ship, known for being only 10 minutes on the surface when it first sailed.

 On the fourth day, we visited the Natural History Museum, where we looked at various exhibitions and watched a movie about the oceans and marine life. We then visited the national park and were shown around the Botanical Gardens, where we saw many new, unknown species of plants.

 The last day we went on a boat that took us to Skansen, where we got to know different types of crafts. We had the opportunity to see how and where the craftsmen lived in the past, as well as to look at the different animals. At the end of the evening, we all gathered at the school for a farewell dinner, at which gifts were exchanged between hosts and guests.

 My impressions of the training and workflow are positive. The training and organization arrangements themselves were very well prepared and extremely well organized. The trainings were not difficult and overloading, they were pleasant and presented in an innovative way that kept our interest. The workflow was extremely smooth and calm, contributing to the atmosphere during the training. The free time we had was probably the best part of the day, because then we were able to get to know better both our classmates and our correspondent families.

 My participation in the educational mobility in Sweden has changed my perspective on life of other EU countries. I have developed my English skills and feel much more confident in this regard. With the help of the project, I was able to make a comparison between the lifestyle of the people in Bulgaria and the lifestyle of the people in Sweden. I have enriched my common culture and created some unforgettable memories. I met many new people and made friendships that will be eternal.


 The mobility was carried out at a very high level, which proves the success of the project. Throughout my participation in this project, I have improved my skills in various fields of culture and I believe that they will be of great benefit to me in the present and in the future.“












Няма коментари:

Публикуване на коментар